T K

Logo Yazılım - GELECEĞİ YAZANLAR ATÖLYESİ Projesi

Proje İçeriği

Projemizin adı: GELECEĞİ YAZANLAR ATÖLYESİ Geliştirdiğimiz proje ile çocuklara robotik kodlama eğitimi vererek, yazılımcılara ilham olmayı amaçlıyor ve geleceğe parlak zihinli yazılımcılar yetiştirmeyi hedef alıyoruz. Eğitime ve çocuklarımızın geleceğine destek veriyoruz. Çocukların erken yaşlarda teknolojiyle tanışmasını sağlamakla beraber onların vizyonlarını geliştirmeyi aynı zamanda geleceğin önemli konularıyla tanışmalarını hedefliyoruz. Bütün Çocuklar Bizim Derneği (BÇBD) ve Atölye Vizyon iş birliği ile gerçekleştirdiğimiz proje, Logo Merkez ofisin de bulunduğu Kocaeli başta olmak üzere Antalya ve Elazığ’daki okullar ile 4 haftalık bir eğitimle iş birliği gerçekleştiriyor. İstanbul’da 3 okulda atölye kurulduktan sonra 2019 yılında 2.000’den fazla genç yeteneğimize ulaşmayı başardık ve bu atölyelerde çocuklar hem öğrenirken hem de gelişti. Kod yazmanın dışında 3D tasarım, farklı çizim yöntemleri, sensor kullanarak robot üretme, kontrol ifadelerini kullanarak “eğer…ise” mantığını kavrama, interaktif oyun ve hikâye yaratma, grafiksel programlama bloklarını kullanma gibi konularda uygulamalı çalışmalara imza attık. Öğrencilerimiz somut bir projeye imza atmakla beraber, hayal gücü açısından gelişiyor. Mekanik yetenekleri ve analitik becerileri gelişen öğrencilerimiz robotik kodlama konusunda bilgi sahibi oluyor. Genç zihinlerimiz erken yaşlarda yeni fikirlere hayat vererek bu robotic kodlama atölyesinde analitik becerilerini geliştiriyor. 2020 yılında pandemi sebebiyle kapanan okullarda ‘Geleceği Yazanlar Atölyesi’ eğitimleri, uzaktan devam ederek Logo Geleceği Yazanlar Atölyesi- Dijital’ adı altında proje devam etti. Proje kapsamındaki her öğrencimize: bilgisayar, internet paketi, Pinoo kart, ışık sensörü, RJ-11 kablo gibi sensor ve modüller ile mukavva, el işi kağıdı, silikon gibi sarf malzemelerden oluşan Maker Seti gönderildi. Uzaktan eğitimle atölyelerimizde 4 haftalık dijital bir eğitim vererek öğrencilerimiz çeşitli projelere imza attılar. Kısacası, öğrencilerin eğitimine katkıda bulunurken onları geleceğe hazırladık ve eğlenmelerini sağladık.


Projenin Amacı

Ugur.Sipahi@logo.com.tr


Proje içindeki en büyük inovasyon nedir? (yeni bir teknoloji veya var olan teknolojinin farklı kullanımı gibi. IOT, M2M, AI vb.)

Yeni bir süreç yaratılmıştır. Logo'nun sosyal sorumluluk yaklaşımı gereği geleceğin yazılımcılarına ilham olmak için başlattığımız sınıf içi robotik kodlama atölyeleri pandemi nedeniyle durmuştu. Bu sebeple uzaktan eğitimle interneti ve bilgisayarı olmayan öğrencilere destek vererek bu projenin devam etmesini sağladık. Bu sebeple orijinal projeden süreç olarak tamamen farklıdır.


Proje kurum içindeki hangi bölüme fayda sağlamıştır?(satış, pazarlama, finans, İK, IT, Üretim, Planlama, Satın alma, Lojistik Müşteri İlişkileri gibi)

Proje çocukların geleceğin teknolojileri ile erken yaşlarda tanışması için bir model oluşturmayı hedeflemektedir. Pinoo kodlama ve robotik setleri ile günümüzün belirsiz ortamında uzaktan eğitim ile çevre, tarım, sağlık, sokak hayvanları, enerji gibi konularda projeler üretmektedirler. Proje çalışmaları sırasında MIT tarafından geliştirilen Scratch ortamı kullanılmıştır. Alanının lider yazılım şirketi Logo Yazılım sosyal sorumluluk projesi ile çocukları erken yaşlardan itibaren günümüzün ve geleceğin önemli konuları ile tanıştırmak, vizyonlarını geliştirmek ve doğaya, insanlara, olaylara bakış açılarını desteklemek istemektedir. Tasarım odaklı düşünme ve oyunlaştırma ile destekli içerik ve müfredat projenin en önemli noktalarındandır. Projede yararlanılan bir diğer teknoloji ise bulut bilişimdir. Pandemiyle beraber okulların kapanmasıyla, atölyedeki eğitimlerimiz Logo Geleceği Yazanlar Atölyesi- Dijital adı altında, bulut ortamında devam etti. Uzaktan erişimle, atölyelerimizde 4 haftalık süreçte eğitim alarak çeşitli projeler oluşturdu.


Projenin hayata geçirilmesi konusunda üst yönetimin desteğini tam olarak alabildiniz mi?

Projenin hayata geçmesi, Logo ekosistemindeki kişilerin projeye gönüllü veya maddi katkı sağlamasına yönelik iletişimin sağlanması konularında üst yönetimin tam desteği sağlanmıştır.


Proje sonunda ortaya çıkan sonuçları analiz edebildiniz mi? Rakamsal verilerle ifade eder misiniz?(ROI, maliyetlerde yüzdesel azalma, üretim süresinde azalma, hata payının düşmesi vs.)

Pazarlama ve kurumsal iletişim departmanlarına fayda sağlamıştır.


Projenizde şirket içinden kaç kişi aktif olarak görev almıştır? Ekip birimleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

2020-2021 eğitim öğretim döneminde 332 Logo geleceği yazanlar atölyesi öğrencisi 4 haftalık atölyelerde akıllı baston, el sallayan robot, hırsız alarmı gibi 1.208 icat yaptı. Eğitim öncesi ve sonrası öğrencilerimiz ile kalitatif görüşmeler yaparak kazanımlarını değerlendirdik ve raporladık. Bu rapora göre; 1. Öğrencilerin yaratıcılıkları gelişti. Ürettikleri materyallerden farklı şeyler de yapabileceklerini ifade ettiler. 2. Kendilerini ifade ediş biçimleri değişti. Video çekerken, arkadaşlarıyla iletişim kurarken daha rahat konuşmaya başladılar. 3. Günlük hayatta çok sık kullanılan elektronik cihazların yapımının çok da zor olmadığını anladıklarını ifade ettiler. 4. Açıları bilmediklerini ve “servo motor modülü” sayesinde öğrendiklerini ifade ettiler. 5. Kendilerinin de yeni projeler üretebileceklerinin farkına vardılar, hatta küçük şeyler yapıp gönderdiler. 6. Tasarım becerilerinin ve kodlama becerilerinin olmadığını düşünüyorlardı. Ama dersten sonra aslında zor olmadığının kendilerinin de yapabileceklerinin farkına vardılar. Kendilerini daha iyi tanıdıklarını ifade ettiler. 7. Kodlamayı hiç duymamışlardı ama öğrenince aslında hayatlarının her alanlarında olduğunu ifade edebildiler. 8. Kodlama yazmak için bilgisayar kullanımları zayıftı, ancak aldıkları eğitimden sonra bilgisayar kullanım becerileri gelişti. 9. Eğitimin başında "yapamıyorum" ifadelerini çok sık kullanıyorlardı ancak eğitimin sonunda çabalarının sonucunu gördüler ve çok memnun oldular. Kolay pes etmemeyi öğrendiler. 10. Eğitimin ilk başında yazılan kodları sorgulamadan yazarken, eğitimin sonlarında kodlar hakkında bilgi alışverişi yaparak anlamlandırmaya çalıştılar. 11. İlk derslerde sadece kendileri yapıp beklerken, öğrendikçe yapamayan arkadaşlarına anlatmaya ve destek olmaya başladılar. 12. Çocuklar ve aileler, Logo Yazılımı tanımadıklarını söylediler fakat ilk dersin sonunda her öğrenci Logo Yazılımı merak ettiğini ve eğitim verildiği için çok teşekkür ettiklerini söylediler.


Projenizde (varsa)işbirliği kurduğunuz veya destek aldığınız bilişim şirketlerini belirtiniz.

Kurumsal iletişim ekibinden 2 kişi aktif rol oynamıştır. Bilgi işlem teknolojisi biriminden ise internet ve bilgisayar erişimi ile ilgili konularda 1 kişi, satın alma departmanından 1 kişi destek olmuştur.


Proje sırasında kullandığınız ve spesifik önemi olan markaları (varsa) belirtiniz. (Yazılım veya donanım markaları)

Yok